LIA - Lärande i arbete

0kommentarer

Jag sitter och tänker på nästa LIA period som börjar med start nästa måndag och pågår sex veckor framöver. Samtidigt som det ska bli skönt att slippa sitta bakom skolbänken varje dag kommer jag att sakna alla i klassen. Det är med blandade känslor jag går ut  - jag vet att det kommer bli jätteroligt, mina två första veckor var väldigt givande och jag fick göra mycket mer än vad jag behövde men denna LIA perioden kräver lite mer av mig/oss. Vi ska kunna så mycket mer nu - vi ska putsa och polera, arbeta profylaktiskt, skrapa tandsten, ha egna patienter med handledning, ta röntgenbilder, lära oss om datasystemet, assistera självständigt (det kan jag dock) och mycket mer. Jag har världens bästa handledare så jag vet att om det skulle köra ihop sig pushar hon på men ändå är jag nervös, såklart.. höga krav, vill inte göra fel (även fast man lär sig av sina misstag) jag vill kunna allt direkt! Om det ändå vore så väl. Vi får se vad jag säger under vägens gång och när jag är klar med dessa sex veckor. Jag hoppas såklart på det bästa. 
 

Kommentera

Publiceras ej