Påskafton

0kommentarer

Igår var det påskafton och jag började dagen med en powerwalk - som jag längtat! Jag gick i 45 minuter. När jag kom hem dröjde det inte lång tid förrän Lina kom förbi - för er som inte vet är Lina en utav mina bästa kompisar och har följt mig sen vi gick i åttonde klass. Lina vet i princip allt om mig, hon dömer mig inte, hon finns där dag som natt, hon har inte krav på mig hur jag ska vara och inte vara och hon har aldrig behandlat mig illa. Hon vet vad jag behöver. 

Hon hade med sig två påskägg var till barnen varav det låg vars en t-shirt i de större äggen - t-shirtar som vi tidigare tittat på när vi var på Väla för ett tag sen. Alva fick en med en haj på då hon snöat in på det totalt och Noah fick en med döskallar på och dom blev jätteglada. Min och Ingos present var ett doftljus som doftade kladdkaka och nu menar jag pure kladdkaka.. jag sa ju att hon känner mig - jag älskar kladdkaka. Det doftar underbart! Tack snälla Lina!
 
 
Lina stannade tills vi skulle vidare - 16:00 var det nämligen dags för påskmiddag hos mamma och pappa. Hela familjen var samlad (nästan) och det serverades grillad kyckling med potatis, grönsallad och kalla såser. Till efterrätt hade min lillasyster gjort mjölkchokladpannacotta, jag smakade dock inte då jag inte var sugen men Noah åt med stor aptit så den var garanterat jättegod. Kusinerna lekte och hade jätteroligt och vid 19:00 tiden drog vi oss hemåt, först ett stopp på Maxi för lite handling och sen vidare hemåt där vi mös ner oss i soffan framför en film som jag somnade till.
 
 

Kommentera

Publiceras ej