Påskdagen

0kommentarer

Idag är det påskdagen och vi gick upp vid 08:00 tiden - det var svårt att sova längre då solen lös upp hela sovrummet men jag vaknar mer än gärna upp till att solen skiner sådär! Jag och Noah gick ut och fixade frukost till familjen och efter ett tag kom Ingo och Alva också upp. Under förmiddagen åkte vi till Babyproffsen och inhandlade en ny sittvagn - en Emmaljunga Scooter S, limefärgad, otroligt snygg, lättkörd och blir liten när man fäller ihop den och till det en ståplatta. Our new best friend. Nu när vädret är bättre tänkte jag börja gå till dagis igen om morgnarna och sen vidare till skolan så slipper vi köra så mycket. Vi passade även på att köpa present åt Alvas dagiskompis som snart fyller år och nästa helg ska hon ha 4 års kalas - tur att 4 års kalaset och systerdotterns dop inte krockar. 
 
När vi kom hem klädde vi på oss och gick en lång härlig promenad i solskenet och invigde såklart den nya vagnen. Ett snabbt stopp hos en utav mina andra bästa tjejkompisar - Frida och henne har jag känt sen jag gick i 7e klass, vi gick i samma klass under hela högstadiet. Alva fick hälsa på hennes kanin Ninja och om hon blev kär i honom, "mamma jag vill ha en sån" tror jag det.. 
 
Promenaden fortsatte och barnen somnade och sov gott sista biten hem. Måste säga att det var mycket skönare att gå med vars en vagn än att köra den stora syskonvagnen - annat var det när dom var mindre och inte vägde så mycket. Inte för att dom väger speciellt mycket nu heller men skillnad är det. 
 

Kommentera

Publiceras ej