De senaste dagarna...

1kommentarer

Nu var det ett tag sen jag skrev... igen... det är så mycket hela tiden och jag väljer att prioritera annat istället för att sitta här när jag väl har en ledig stund över. Jag tänkte i alla fall göra samma sak som sist - uppdatera er rejält! Lite text, mycket bilder, det låter väl bra? Då kör vi då. 
 
Förra torsdagen (25/4) var jag hemma med barnen då de var sjuka och de var hemma hela veckan men gick tillbaka till dagis i måndags. I fredags var jag på möte angående sommarjobbet, fick lite information om själva jobbet, fick papper jag skulle fylla i, fick med mig kläder hem osv. Vecka 25 ska jag gå bredvid. På kvällen sen åkte jag hem till Lina och hälsade på, vi satt och pratade med hennes föräldrar, var en riktig nostalgisk kväll. Jag hade med mig kanelbullar som jag bjöd på som jag vet att fina Lina älskar och så spelade vi Skip-Bo. För er som inte vet är Lina min bästa vän sedan 11 år tillbaka. 
 
 
I lördags var jag iväg en sväng själv och fixade lite ärenden - jag åkte och bytade en tröja till Ingo, köpte ny vårjacka åt Noah och nya vårskor åt både Alva och Noah och så kikade jag runt lite smått. På kvällen åkte jag hem till mamma och pappa, jag och mamma gick på en promenad och därefter bjöd jag på morotskaka som jag bakat. Jag satt och pratade med två utav mina syskon till rätt sent innan jag bestämde mig för att åka hem. Mysig lördagskväll.
 
 
I söndags hände inte så mycket, det var en lugn dag. Vi tvättade fönstrena på dagen och kläderna på kvällen. Förutom det gick jag en PW men annars.. en väldigt lugn dag då Ingo inte mådde så bra. 
 
 
I måndags var jag på praktiken igen och det rullade på som vanligt. Jag blir mer och mer säker och jag tycker så himla mycket om personalen, dom är guld! Kommer verkligen att sakna dom. På eftermiddagen var det vernissage på Alvas dagis - tema trollskogen och hon fick med sig sin trollsvans hemma som vi gjorde i höstas på föräldramötet. Vi fick se allt dom lärt sig och allt dom gjort under den här tiden. Väldigt mysigt och väldigt stolta över vårt lilla troll. Min lillasyster och mamma var också med och i samband med det fick jag en försenad present av min syster - två jättefina formar från ib Laursen. Det tackar jag för. 
 
 
Igår var det Valborg och det firades hemma hos mammas väninnna som alla andra år. Vi blev bjudna på jättegod mat - tacogratäng med en god sallad till. Till efterrätt blev det daimtårta och mandeltårta. Mycket gott. Trevlig kväll med trevligt sällskap, lugnt och skönt. Vid 22:00 tackade vi för oss och åkte hem. Barnen sov som stockar fram till 08:00 imorse. Igår fick Alva även med sig ett troll hem från dagis som hon gjort. 
 
 
1 maj idag och den började med syster- och systerdöttrarmys. Min äldsta syster och hennes flickor kom hit vid 10:00 och åt frukost och sen stannade dom fram till 14:00 ca. Det var jättekul att dom kom hit och barnen lekte fint och jag fick gosa lite med Heddabebban, den yngsta av dom som är 4 månader snart. 
 
Efter det bar det iväg till IKEA, Biltema och Väla för att inhandla lite nytt, bland annat två jättefina tavlor jag suktat efter en längre tid samt två fina ljusstakar. Nöjda med dagens inköp och nöjda med dagen för övrigt! 
 
 
Imorgon är det dags för praktik igen - teamtandvård! På fredag kommer min handledare och hälsar på.

1 kommentarer

Anna

02 May 2013 12:11

Tjusiga tavlor!

Kommentera

Publiceras ej